Tuesday, January 6, 2009

he's my best friends, my companion


“tahniah yea…tak bagitau pun dah makan damai! dah makan beradab?” tu antara beberapa kiriman sms yang saya trima sepanjang perjalanan ke kota singa. apa ke gilerrrrrrrr diaorg ni?!? pantas betul citer tentang saya tersebar? brapa la yang diaorg bayar paparazzi tak bergaji ni, sudu dan garfu bertemu dalam pinggan pun diaorg bleh tau. wakakaka. erm…..tergelak kecil dibuatnya. lucu pun ada, seram pun ada…naik meremang bulu roma dibuatnya. yang tak meremang cuma bulu ari-ari saya je. tu pun sebab saya tak nampak, tak sempat check. hahahaha…bila, la, la, la, la…kengkawan saya memang nakal! mereka ni cuma tumpang gumbira jika keajaiban 2009 benar-benar menjadi! oh may god, spell saya menjadi-lah?!?

just like juliet belonged to romeo. you can stay be prepared that i won’t be letting you go in the heat of the night. so right. you taste my sweetness on your lips. i’ll make it better than you ever dreamed and the rest of your life will be just like this, baby.

selang sehari krismas, saya jumpa kawan lama. budak archi. sedikit berisi, tetap memaksa i mendongak langit...tinggi la dia ni, sakit tengkok! semakin gembira gaknya walaupun masih single mingle. coz dah lama tak jumpa so kami pun berborak, bertepuk tampar tanpa menghiraukan orang yang lalu lalang kat lobi shopping complex tu. macam jejak kasih plak? pantas dia menunjuk plastik music valley dengan bangga berisi cd siti, album terbaru. dan pantas gak i capai handphone mendail satu nombor yang sangat menanti-nantikan album ni...peminat setia katanyerrrrrr!!! sementara menantikan kawan yang lagi sorang ni tiba, so seplastik lagi bungkusan diberikan kepada saya. untuk saya katanya. kali ni berisi coklat ”ferrero rocher”, coklat yang menjadi kegilaan org yang buat hantaran kahwin. kalo tak buat hantaran dengan coklat ni kiranya tak sah, tak bleh kawin la...macam tok kadi takan nikahkan diaorg ni, tak complete tema kawin gamaknya. memang berhantu ler coklat ni. kalo tak caya kita tunggu plak on february apa kisahnya?

chocolate is downfall, happiness, pleasure, love, ectacy and fantacy. coklat membuat kita jadi jahat, bersalah, berdosa, sihat, chic, dan gembira.

yup, coklat membawa banyak makna pada setiap individu. ianya juga berbeza untuk setiap acara dan keraian. ada yang memberi coklat sebagai tanda ucapan tahniah ke atas sesebuah kejayaan. simbol terima kasih dan lambang persahabatan. dan takde sesiapa pun dalam dunia ni yang dapat menidakkan coklat sebagai tanda cinta?

sebab banyak sangat falshback macam drama melayu, so kita citer smula sudu yang bertemu garfu dalam pinggan. sebenonya kami dah berbaik dengan “penyu” tak sangka yang surat 9 helai tu mampu buat lelaki seperti penyu menangis. memandangkan saya blum punya kekuatan, so saya tak angkat handphone masa penyu call saya di singapura.....seram dek! surat tu saya hantarkan melalui bawah pintu bilik on december 31st. dengan harapan terbukalah pintu hatinya dan terlerailah segala masalah 2008. selepas sebulan yang bisu, akhirnya first januari benar-benar mengungkap cinta seorang kawan!!! ringkas sms dari penyu menjawab salam dan maaf atas segala yang berlaku. tak sengaja air mata ni trus mengalir. ikhlas. sebab itu juga saya terima ucapan tahniah dan sms yang berpusu masuk ke inbox. thanks ye kepada peminat-peminat yang masih AFUNDI saya. hahahaha.

Alo, dah tentu i love myself, i deserve to be happy and be loved and to be well…you boleh mencintai atau menyanyangi sesiapa pun, tapi paling penting you perlu mencintai diri sendiri dahulu berbanding sesiapa pun dalam dunia. kenapa? kerana dengan cara itu sahaja baru korang boleh menebarkan cinta pada insan-insan sekeliling.

nah....that good huh!?! sesetengah orang tidak boleh mengatakan sedemikian. mereka tidak merasa. then you tell me macam mana nak sebarkan cinta itu pada orang lain? ni bukan virus burung yang bleh sebar-sebar then nak tebar menebar plak macam roti canai si mamak kat stall tu?

i cherish you as a friend in the spirit of loving. and i love you!

mengapa? bagi saya cinta adalah untuk semua, bukan khas untuk kekasih semata-mata. “cinta tu hanya untuk membolehkan dua organisma membiak”. betul tak fid’s?

4 comments:

  1. yes, cinta is just a biological chemical reaction for humans to mate.mengawan dan membiak..ok tak my teori?

    ReplyDelete
  2. Semoga penulis berjaya dalam misi tebar menebar cinta nya itu.BER-U-SA-HA-LAH!!!

    ReplyDelete
  3. nice.. very nice.. but not everyone understand da real meaning of love...

    ReplyDelete