Friday, January 9, 2009

through your eyes*


what is love? it is one of the most difficult questions for the mankind. centuries have passed by, relationships have bloomed and so has love. but no one can give the proper definition of love. to some? love is friendship set on fire? for others? maybe love is like luck. you have to go all the way to find it? no matter how you define it or feel it, love is the eternal truth in the history of mankind.

sedang diaorg sibuk-sibuk buat havoc dalam opis kita, ais lemon tea pulak sibuk buat-buat bodoh malas nak amik tau. tak kuasa la nak interframe dengan makhluk halus ni. semua surat atas meja ni segera, tagging segera kata nyerrrrrrrrrr!!! lebih cepat dari memasak mee segera. ish, letih la. dari jauh ais lemon tea nampak staffnya duduk sederet dengan kroni; barli suam. dan sepintas kilat gak teh ais buat lintas langsung sibuk menyiapkan paper osc untuk esok. macam biasa la, sirap limau awal-awal lagi dah buat langkah seribu. dia tu mana kisah kalo dunia nak kiamat. jam lima maaaaaa…diaorg tu smua masuk kul 7.30 pagi sebaik lalat bangun dah bertenggek macam ayam berkokok. since jus nenas takde kat m’sia dan murtad ke new zealand, kami dah tak cukup korum. selama ni hanya jus nenas tempat meluah prasaan. nasib baik ada internet, bleh kami buat liputan live telecast! hahahaha kalo tak, kena la tunggu 2 tahun lagi; phhhhhhherrrr.

[pang ping pung*] tiga kali bunyi handphone murah atas meja tak dibaca.

tup-tup panggilan masuk plak! ayo, pakcik ni nak apa plak… “huh, nape tak angkat hp? tiga kali i call tapi tak dpt. busy ke? abis tu nape tak balik? saya depan opis awak ni, turun la...takan tak nak jumpa plak!”

barli suam: beeeeeeb, ko nak g mn?
kita: penyu call nak jumpa katanya, dah ada kat bawah depan opis.
barli suam: balik ke?
kita: tak arrrr, bawak beg incase kalo kena kidnap i gone already-lah.

[macam pelarian baru kena rush, lari lintang pukang]

penyu: erm, busy ke ari ni? kerusi tu saya rapatkan, sembunyikan fail.
kita: tak la...ada sikit sibuk buat keje opis (jam dah kul 6.30pm) so berkesan ke sembunyikan fail kes dalam keta? huahahahaha.

[letih muka dia, saya sapu dengan tangan. agak kurus, cengkung, byk sangat masalah agaknya, ke kes mahkamah?...ke amik dadah?]

penyu: awak saya nak minta maaf, atas segala apa yang saya lakukan pada awak.
kita: [speechless]
penyu: saya tak marahkan awak, dah lama saya maafkan. ada masa tu sampai dah saya nak tertegur awak kat ruang tamu. ye la, kitakan dah biasa berborak. tup-tup senyap je. kalo saya senyap pun sebab saya ada masalah sendiri.
kita: [terus saya perlahan-lahan letakkan tangan ni di atas riba dia].
penyu: salah saya baca diari awak, tu saya minta maaf. saya takde hak nak baca sebenonya. tapi bila dah ada depan mata dan bila tengok banyak plak nama saya dalam tu, saya terus la nak tau dan baca.
kita: erm, takpe la awak...kita pun nak mintak maaf dengan awak.
penyu: mula-mula saya baca surat awak tu memang saya marah, but bila berkali-kali saya baca dan buat saya nangis. salah saya biarkan awak dalam keadaan camtu...
kita: [speechless lagi]
penyu: selama ni saya anggap awak memang sorang kawan yang baik. takde sape dapat gantikan awak. smua kawan-kawab saya sukakan awak, awak memang klakar...friendly. mak ayah pun sukakan awak, dah anggap awak macam anak dia. semua orang sukakan awak...awak memang sangat-sangat baik. saya anggap awak kawan yang baik.
kita: erm*
penyu: bila saya baca, saya tengok selama ni memang awak yang ada bersama saya selama ni. sampai awak takde masa dengan kawan-kawan awak. tak pernah saya tengok awak kluo dengan kawan-kawan awak? erm...awak selalu bersama saya. benda ni buat saya nangis. rasa bersalah pada awak.
kita: [masih speechless]
penyu: lepas ni saya harap smuanya to be clear.
kita: yup, to be clear. kita “kawan” k.
penyu: senang untuk kita share each others.
kita: ha ah.

Kali ni saya tak menangis macam pertama kali trima sms dia, lebih tenang+matang+haus sebab penat makan candy kelapa kat opis tadi (wakakakaka).

Setidaknya be together, share your joy and sorrow, understand each other, provide space to each other, but always be there for each others need. and surely love will blossom to strengthen your relationship with your matter of affection.

love is like war: easy to begin but hard to end!

wei, dah kul 8.45pm ni. jom la balik? rengek barli suam. apa cerita la adik bradik kekacang kat kl tu yek? pintas terpikir.

No comments:

Post a Comment