Saturday, February 7, 2009

SE7EN

sedap betul abah menyuap roti canai kuah kacang dal ke mulot dia, berselera. sesekali dihirup teh panas yang mak buat sambil membetulkan kain sarong yang dah nak terlondeh tu. sedikit penat…makin kurang sihatnya sejak bersara cikgu ni. makin banyak garis muka abah, segaris dgn usianya. botox kak nita pun blum tentu bleh make a miracle. hahahaha dulu beria benar dia mahukan saya menjadi cikgu. katanya, ”takde sorang pun anak abah nak mewarisi kerja abah”. kalo jadi cikgu kita slalu dimuliakan org, sampai mati org panggil kita cikgu. jadi cikgu tak bleh glamorkan? kena banyak sabo plak tu! tapi boleh kaya dgn berkawan. ada kepuasan sendiri, itu kata abah.

“tak baik tau anak dara bangun lewat?”

untuk saya ke soalan tu? pantas aje saya remote controlkan ke deq non. dia yang anak dara, bukan kita...dan sepetang ni jugak ada banyak plak soalan berangkai kat kepala. ish, soalan abah pun saya nak kena repeat paper nikan plak soalan diaorg.


kenapa ada tujuh hari dalam seminggu? bukankah lebih mudah kalo ada sepuloh ari dan dikira dengan sepuloh jari? bukan ke bulan itu ada dua belas dalam setahun dan kenapa arinya hanya tujuh?

ustaz kata syurga itu ada tujuh arasy dan neraka pun mcm tu gak. tak padatkah bila dicipta hanya tujuh level?

kata nenek kucing ada tujuh nyawa...tu la sebab dia idup lebih lama. benarkah? mana nenek tau? sekolah pun baru sampai darjah tiga...ada ke subjek biologi masa tu?

katanya lagi, sumpahan mahsuri juga 7 keturunan? mengapa ye?

cikgu sains plak kata pelangi tu ada tujuh kaler. jangan ditunjuk pelangi dilangit, nanti jari kita kudung. tak pulak hospital penuh dengan pesakit yang perlukan rawatan kecemasan. arrrrrhhh, mudah saja dimomokkan dengan mitos.

dan apa hebatnya malam tujuh likur? benarkah makbul doa si pencinta bila diangkat para malaikat ke sisi pencipta?

3 comments:

  1. cham's : selagi bergelar manusia.. selagi tu la mcm mcm soklan akan bermaen kat kepala neh.. no one can escape it.. ok.. what we can do.. just deal with it.. tak pun.. buat bodo sudah.. huhuhu

    ReplyDelete
  2. it all about 7 kan...hah!!masih ada yg tercicir tu sam...terfikir tak ada 7 wonders in the world..yg masih belum diungkapkan..it so mysterious..bak elyana kata..tak tercapai akalmu...emmm betul ke ada 7 org yang rupanya serupa mcm diri kita ni..emmm dh jumpa???? heheheh!!!

    ReplyDelete
  3. filanastasia: ramai sgt yg tak payah buat bodoh mmg real actor "budus". wakakaka

    anonymous: ha ah ler....lupa. i lah salah satu keajaiban dunia tu! bleh gitew???

    ReplyDelete