Thursday, February 5, 2009

de one and only

masa nak dine mlm aritu tetiba ada satu sms yang tak dikenali inbox. erm, sape gaknya penghantar msg ni? mungkinkah dia salah org? 012964XXXX tiada dalam simpan saya? selepas bebrapa kiriman sms...saya masih gagal meneka pemiliknya. dine mlm tu dipenuhi dengan tanda tanya dan persoalan?

ini sebuah kisah cute love story...

gurl: saya chantek tak?
boy: tak.
gurl: awak nak hidup bersama saya?
boy: tak.
gurl: awak akan menangis kalau saya tinggalkan awak?
boy: tak.

gurl mula menangis; boy mula menarik rapat gurl dan berkata;

boy: awak tak chantek, tapi yang ”ter-chantek”. saya tak nak hidup pergunakan awak, tapi saya hidup untuk awak. kalau awak tinggalkan saya…saya tak akan menangis, tapi saya akan mati tanpa awak di sisi.

soooooo sweetkan? i re-read diz msg berkali-kali. sape yang nak anto msg sebegini indah mlm-mlm gini? dah dua tahun saya tidak punya kekasih ati...secret admire? arrrrrrhhhh, gagal la meneka. sape?

“i’m your lovely one in your heart...”

tapi sape? dalam ati saya kini terlalu byk “partition” dan kalo nak dikatakan “parti” memang dah sepatutnya sampai seru! sms demi sms buat saya trus terkeliru.

“remember me or not?”

sengaja saya pula biarkan persoalan itu tanpa sebarang balasan. mungkin ada baiknya saya tidak meneka, tidak terus berteka-teki. bimbang ada hati yang terluka nanti. dan sepanjang perjalanan balik ke rumah saya layankan aje prasaan ni sambil dengar lagu by shayne ward “i cry”. layannnnnnnn!!!

2 comments:

  1. cham's : owh.. sgt touching kata-kata itu.. whoah.. siap ader partition eh.. mcm komputer plak.. huhuh

    ReplyDelete
  2. cik fella design, kalo "brg" bagus harga mahal pun org beli...tapi kalo dah joget lambak tepi kaki lima, sendiri mau hingat lerrrr. "nasi dagang" plez jauhkan diri kamu dari saya, my mum's hv popoo!!!

    ReplyDelete