Sunday, January 23, 2011

lima hengget, lima puloh ati

very-very soon...the day will come
the first step, follow by another.

kalo dah pakai baju pink, hati jangan pink!

sebut pasal kahwin, orang yang paling gembira selain empunya badan dan paling sibuk mestilah mak and abah kita. nak-nak kalo yang bakal kahwin tu satu-satunya anak gadis didalam keluarga. bagi aku perkahwinan perlu kesabaran & banyak belanja. perlu bijak menyusun segala keperluan tuk memastikan apa yang dirancang berjalan dengan sempurna dan lancar (takan la nak buat tema kahwin...majlis malapetaka ye tak?!?).

ari ni aku nak cerita pasal membuat rozek or ‘rossete’ (alaaaa, bunga yang cucuk kat bahu baju tu) sambil nyanyi lagu pelamin anganku musnah...ko maaaaampu? hahaha.

kalo ada majlis kahwin mestilah ada ‘penanggah’or ‘kendarat’. nak-nak kalo majlis tu buat kat kampung. ada yang angkat-angkat lauk, lap-lap pinggan, cuci pinggan...sambut tamu, bagi wajik, bunga teloq bagai termasuk la yang lipat kertas tisu (DIY gaya martha stewart cheeeewah).

awal-awal lagi aunty zee avi (mak cik omel) dah booked aku nak buat bunga rosek. lima puloh set katanyeeeer. aku pun tak tau nak dibagi pada sape sebanyak tu? bitter heart sungguh aunty zee avi ni. memandangkan dari tahun lepas aku dah dirisik tuk sempurnakan majlis cik omel ni...so aku bersetuju (thanks aunty bagi kepercayaan after majlis bertunang dulu, harap tak serik) lagi pun aku buat semua benda FREE! charity, ini ‘kerja seni’ dan aku puas (kalo nak tunggu aku kahwin ntah kurun tuk nun lagi la gamaknya.

chee ciiiteeer ceeeciiiter, my sketchers

kenapa aku kata FREE sebabnya aku memang tak buat bisnes, NO UPAH! kalo nak bagi gak pastikan ‘iphone’ or ‘ipad’ wokey. so aku tolong kekawan yang aku suka dan suka aku aje. kami discuss pasal budget, tema dan jenis material or angan-angan pengantin je (kekadang angan-angan nak brakeoff pun diaorang bincang gak, aku kan multi-suck-ing) ...yang lain aku cuba realisasikan.

kalo ko kahwin, ko cuma bleh buat sekali je hantaran kecuali ko bercita-cita nak kahwin-cerai-kahwin-cerai dot com. aku nak jadi sebahagian kenangan dalam hidup pengantin. dengan buat charity ni...so aku feeling kawin-cerai-kawin-cerai.com-lah (elo, perkahwinan juga seni tau...good therapy)
‘segerombolan’ riben.

mula-mula lipat duit bentuk ati. kalo tak suka guna lima hengget bleh ganti dengan duit cina mati...ikut selera tekak korang.dah nama pun majlis kahwin, so kahwinkan riben + bunga = ribenga

berseri-seri selepas disandingkan...pak pung pak pung. sekarang ko bleh cucuk dibreast (hati-hati bagi yang silikon) kelas ko maaaarriiiiia!

10 comments:

  1. mmg cantik....

    u mmg creative & seni air tangan ko....
    kalau i tau u buat ni,i nk u buat time wedding i..hahahha!!!..

    ReplyDelete
  2. cantik! nice work, nice art! hehe

    ReplyDelete
  3. thanks ainul & squesha! kalo nak bersanding lagi sekali apa salahnya HAHAHA

    ReplyDelete
  4. jgn lupa kulit sudah, jgn seperti dulang tgk banyak tempat....

    ReplyDelete
  5. thanks payche...tggu nasi minyak kamu!

    adi_DON r'u there? tapi kulit tak pernah lupakan kacang hahaha.

    ReplyDelete
  6. chanteks ok.. u're so creative.. so cool..

    ReplyDelete
  7. haha kalau aku fail rosette jenis yang letak duit ni, xreti la nak membega, yang kau buat ni simple & noice!

    ReplyDelete
  8. tgk ler cikgu dia chantek jelita kaaaaan? tak sia-sia berguru dgn blog makcik huda :'P kalo tak chantek gak baik pencen option huhuhu

    ReplyDelete