Monday, December 13, 2010

nasi kangkang

this is seriously bad for your diet but soooooooOoo sedap.

aku rasa dah lebih dua tiga kali aku promo about nasi dagang. for me “definitely an excellent choice” memang yummy. kalo bulan puasa bleh dikatakan setiap selang sehari aku duk ngidam meal ni. aku tak pasti…nak kata mak aku dulu ngidam benda ni, tak gak! kalo buah delima tu memang ada la kot?

dulu, time aku tengah ngidam nak makan ayam masak kicap…setiap ari aku paksa mak masak. sampai dah naik gelap gelita bebola mata aku ni. tapi aku tak pernah rasa jemu. aku rindu masak kicap mak macam mana aku rindukan arwah tok bidan aku yang excellent hidang meal ni. sampai satu ari tu mak aku tiak “kalo susah-susah sangat nanti ko kahwin je dengan orang jawa…makan la puas-puas” hahaha. mak aku memang suka bab jodoh-jodohkan aku ni. nasib la kak leha janda jual ka-ci-pup tu tak dipinangnya tuk aku *dush.

sambung balik pasal nasi dagang...ada sekali tu aku flight ke terengganu semata-mata nak makan nasi dagang! gileeeeer arh. hidup takde yang mustahil. if nasi dagang tak boleh datang kat kita so kita kenalah berdagang kan? kaaaan? ni kira macam cari jodoh gak la. aku tak makan spesis ikan dan tak kisahlah apa je yang korang namakan kecuali ‘anak ikan’, so aku changed dengan ayam rendang (elok benar tuk mak hayam kat luar sana tu hahaha). aku masih tak faham kenapa ada orang kat luar sana nak hidu gam and hirup sup daun ketom padahal makanan kat malaysia ni semuanya sedap-sedap belaka.

so now, aku nak promote bisnes nasi dagang sorang makcik ni “you have to try the nasi dagang here, that is one of the reasons i come back time and time again. it’s soooooo good!” yang penting dia tak lokek…pure & super duper sedaaaaap (psst! food crawl tonite)

aku tak tipu weeeeey, ni aku promo nasi dagang makcik tu 0147200823 (kak gayah) korang toksah gelak…dah nama dia kak gayah nak buat camner?!? if korang nak cari catering for khatan & khatam even kenduri laki korang untuk bermadu pun dia supply. kalo tipu bleh dapat duit dah lama ari-ari aku tipu (cilok melati magic word)

aku selalu je singgah sini…for me monday for nasi dagang (sebab senang nak cari dia kat pasar malam) and FYI, dia ada anak dara yang chantek tau! hahaha.

*kantoi

4 comments:

  1. ak x berapa suke lew nasi dagang!
    hehehe

    ReplyDelete
  2. suka lagu blog ni....pintaku yang terakhir... versi lelaki

    ReplyDelete
  3. it's ok...tapi masih suka blogs ni kaaaaan? hehehe.

    ReplyDelete
  4. oh...thanks *sure imme bangga :'P

    ReplyDelete