Wednesday, December 15, 2010

hantu kak limah balik rumah

kalo dah dasar beruk…beruk jugak! hahaha. menci arrrr asyik hang je bergayut (abis semua benda pangkah-pangkah tak bleh open) tertekan tahap gaban dengan beruk-band aku yang maha hebat macam siput vavi paralyze mengesot. separuh ari aku kat mahkamah, ada kes yang perlu bicara. tak sempat nak tarik nafas dalam-dalam (hanya sempat betulkan seluar dalam) aku terus masuk meeting yang ting-tong. uish, nasib aku puasa.

sebelum aku naik hantu…jom tengok movie!?! pssst, citer antu. ceee citer..chee citeeer.

aje gileeeeer slumber badak kluo meeting yang belum habis? aaaaaarrrh pe ke heee* aku terus angkut geng mesin basuh & melati tuk terjebak sama gelak bahak guling-guling dalam panggung tanpa rasa bersalah (macam mak abah aku perdana menteri yang bagi kemerdekaan tuk berpoya-poya tengok movie kaaaaan? wakaka).

for me, aku cuma nak enjoy the movie. lupakan sekejap about keje and spent our great time with my lovely buddies. citer dia memang simple, no more props…tak perlu make-up tetebal, lighting ala-carte…baju setaraf bibik aku and yang penting lawak+komedi+seram pelakon filem ni memang buat aku gelak gileeeeeer vavi (two thumbs up!)

seeeeeempoooi!

setention mana korang berkeje dan sehebat mana korang menyengkang mata, bagi aku masa itu harus bijak untuk korang susun & atur (lain la korang tercalon penerima anugerah cemerlang tuk 10 tahun berturut-turut kat opis ko kaaaan? : )

moral of de story: aku tengok movie ni dari sudut realiti manusia normal dan bukannya paranormal. sebabnya korang lagi hantu dari hantu-hantu sedia ada hehehe. mamat khalid as pengarah bagi aku bijak mengilas mentaliti orang melayu yang masih duduk kat takuk lama. gelak lawak dalam sinis or dangan kata mudah “ko gelak-gelak but terkena batang hidung korang sendiri gak!!!” and isu politik semasa dirungkai dalam lipat kain pelikat hidup masyarakat melayu tu sendiri sambil gelak basah klimaks. teeeeerbaik!

….kita bakaaaaaar je, hahaha.

8 comments:

  1. saya pun dah tengok movie ni semalam. hmm, dari segi komedi saya bagi 2 bintang je. tapi dari segi mesej yang ingin disampaikan Mamat Khalid, saya bagi thumbs up!

    p/s: kita bakaaar je, buat ladang cili. haha.

    ReplyDelete
  2. Ceciter ceciter.. Haha.. Tengok dah jugak.. Semalam.. Not bad laa.. Okey.. Heehee..

    ReplyDelete
  3. lipat kain pelikat hidup masyarakat melayu tu sendiri sambil gelak basah klimaks


    Lucah

    ReplyDelete
  4. "isu politik semasa dirungkai dalam lipat kain pelikat hidup masyarakat melayu tu sendiri sambil gelak basah klimaks"....

    ha, yang nih satu macam je statement!.. hahaha

    ReplyDelete
  5. hantu kak leha? bila nak balik rumah?
    *matilah tringat kak leha kafe ktho*

    ReplyDelete
  6. ayooo...kak leha vuitton ke? *mati laaaar

    ReplyDelete