Thursday, December 2, 2010

kumpulan gitar rancak

black, black, black and blue, beat me 'til i'm numb, tell the devil i said "hey" when you get back to where you're from.

gelagat beruk-beruk berpolitik. camtu la bila dah pandai berkawan dengan hanjing dan gagak itam…tak abis-abis nak menyalak dan menguak, eh…salah eh? hahaha aku sibuk berpolitik (toloooong la percaya) banyak betul kes-kes di bawa ke mahkamah kebelakangan ni sampai tak sempat aku nak bagi-bagi masa macam berbagi suami tu.

bahang kempen politik dah semakin terasa. agenda rakyat nampak macam yea-yea-ah je! piiiiiiiiiiiirah. dah nak pilihanraya baru nak jual minyak.

eh pesal aku nak tulis pasal harga baju tetiba jadi post serius ni...derm* banyak benda aku tak faham...contohnya semalam aku jumpa tailor nak buat baju kurung melayu. terperanjat aku bila harga sepasang jahit baju melayu dah rm60. padahal baru raya lepas naikkan harga rm45 / rm50. as regular price yang dah masuk tahun kelima aku selalu dapat rm45 je but tup-tup naik rm60. uiiiiish, mahal tu? terbantut niat aku nak bantu pakcik OKU yang sekarang ni semakin demandin’ (tuntutan harga semasa katanyeeeer). so, camner tu?

harga minyak naik seposen...kopi secawan pun naik seposen. harga ka-ci-pup mak esah ujung simpang pun naik seposen. panties liner pun naik harga. camner eh dia orang kira kos dengan harga barang ni..? kekadang tu langsung tak berkait dengan harga minyak naik. hurm, pakcik OKU tailor tu contohnya...cuba korang bagi persempelan kali darab algebra or kalkulus ke apa kait mengait menjahit dengan harga minyak naik seposen?!? (kalo korang dapat jawab aku bagi coklat ding dang plus kopok tora hahaha).

tambah aku tak faham tetiba kawan aku si adi don tanya “berapa kali aku masuk tandas dalam sehari?” arrrrrrhhhh, banyaknya soalan pelik!?! sebenarnya aku cuma nak cakap yang aku baru nak belajor menjahit, tu je…sekian.

No comments:

Post a Comment