Tuesday, September 21, 2010

post esok

senin pertama, aku pergi opis sambil pujuk ati…lagu raya dah tak mampu sogok bongok aku. sambil imbas cap jari aku disapa gelap opis. sengal..? dah dua minggu masih beraya terlupa nak ingatkan aku musim suka dah berakhir. nah ambik ko kerja bertimbun peninggalan pusaka dua minggu lepas, ko lupa kaaaaan? aku senyum puasa sunat. mungkin idea penjimatan budget tuk pasang pelita raya dalam opis kot?

nape aku suka raya?
sebab aku boleh cuti!?! lalala.

tambahan pulak september 11 dah takde letupan lagi…yang dengar cuma dentuman meriam buluh dan mercun. mana ada orang nak hijack kapal terbang lagi tuk tebang bangunan?

itu ari aku nak pegi penjara muor…tv kata ada open day (a-la-mak kaaaaantoi!) chup, masih beraya kat TEBEDU ni. mak kita tanya kita “awak nak ke mana chantek-chantek ni?” ko berani bantah soklan permaisuri agung..?

“open house”
“yelah nak ke mana?”
“nak pegi penjara maaaak!”
“ko nak lawat sape kat tempat orang jahat tu?”

“nak lawat benjy...anak kak yan irdawaty yang bancuh dadah tu”

huh, ko mampu nak beraya bersama artis dalam penjara…mampu? beyonce vs lady gaga-h sesangat kaaaaan? tak semua penjara tempatkan orang jahat sebab aku pasti itu tempat tuk mencari baik orang. chup, lepas tu aku tak jadik nak pegi penjara muor sebab sibuk ngadap tv kes pembunuhan jutawan sosilawati.

aik? kat luor penjara pun ada orang jahat? kaaaaan?

4 comments:

  1. ala...dah naik keje-lah, nanti bos babab kita lagi susah haaaiyak!?!

    ReplyDelete
  2. abg sam nk wet raya..........nk raya uma abg sam la.......;)

    ReplyDelete
  3. orait...datang la. i'm callin' u for "private party @ syawal" soooooooOon!

    ReplyDelete