Wednesday, September 1, 2010

ntah pe-pe jerk!

wifi kat opis ni lembabnya macam siput vavi paralyze…macam haraaaaam. so, terpaksa la aku bergantung harap dengan beruk-band (tu pun kalo beruk aku tak sibuk berendut bergayut kat atas pokok) ayat bergantung harap tu macam skrip bersamamu yer…hahaha.

:: finger lickin’ good ::
.
waktu menunggu berbuka adalah time paling sesuai berimaginasi (dengan mood muka poyo). melihat orang beratur panjang di kaunter membeli makanan ditambah aksi panas bermanja-manja (cheeewah, macam dah sejuta tahun ko tak berjumpa kaaaan?) so buat aku rasa rasa “wow” …global warming hehehe.

pantai senibong yang for-fu-lar kata nyeeer...no GPS wokey hik's terasa macam rancangan realiti survivor!

ari tu masa aku berbuka dengan aida raffali (our photographer) she came with idea giler time borak-borak before abiskan duit to window shopping bebarang hantaran (sebab dia sibuk nak mengawan).

“hi afternoon, having here..!”
“yes sir…”
“one set of tengkuk hayam hot & spicy and tongkeng hayam…extra cheesy”


yang adooooor, hahaha…hidup ni penuh dengan gelak tawa (aku tak pasti la sama ada setan betul-betul dah kena rantai bebulan puasa ni or not..?).

:: setiausaha sulit ::


semalam (aku tulis ni yester-week, masa tengah ghairah berahi nak citer) my 2nd boss datang posing kat my table sambil senyum simpul bawak sekeping kertas. tajuk dibold hitam “kekosongan jawatan setiausaha khas” di jabatan diraja johor. untuk aku ke?!? katanya tugas tu paling cocok dengan personaliti aku (pheeeweeet, terasa macam masuk pengacara jemputan nona plak!?! ahak’s). waduuuuh, dengan suara husky excited ni...setiausaha sulit ke selulit? arrrh, kalo aku tunggu nasib pegawai tadbir & diplomatik yang semakin kusam...sure jadi pagar dawai. hurm...kali ni aku nak cuba!?! terus capai my handphone calling my cable. hidup ni takde yang mudah kaaaan?

setidak-tidaknya aku dah berusaha : )

setiausaha + selulit = setiausaha sulit hehehe :'P

:: awards ::

aku lupa nak update tentang world habitat awards yang aku join dulu...ala, program kemasyarakatan bawah unesco tu (google jerk yester-year post). fyi, aku tak menang that awards (hahaha padan muka...riak lagi!). but aku bangga la gak...sebab cuma kami berlima jerk yang bersungguh-sungguh siapkan projek tu dari A to Z (report, photos, slide etc) ulang-alik kl and make a phone call walaupun projek unesco tu tak menang...this project dah diterbitkan dalam “magazine habitat” and disenarai pendekkan (top 3) dalam MIP planning awards. so, kalo tak menang kat oversea...kat malaysia pun jadilah (still waiting de result).

kalo aku published gambo ni dalam world habitat...sure menang :D cannibal holocaust kaaaaan? lucu banget.

:: ayam masak lemak chilli’s padi ::

first ramadhan aritu aku teragak sangat nak makan masak lemak gulai ayam. so, dua ari berturut-turut mak masak benda ni...aku makan macam mangsa kebuluran somalia dowh, buruk lantak dapat gulai lemak macam dah kena sogok dengan daun ketom. yelah ko...dah dua bulan tak balik kampung (motip?!? macam jauh sangat la JB-muar tu?) tunggu airport senai siap. aku jumpa irfan & irshad and aku jumpa bobby (farmville baru mak after popoo passaway).

pose tuk album raya "kepulangan yang dinanti" hurm, aman shah la sangat...

No comments:

Post a Comment