Tuesday, August 31, 2010

malay-see-ya!!!

...bismillah

bulan bertepuk mega bersorak, bagai bulan dipagar bintang.

menjadi organisma hidup bukan mudah, apatah lagi menjadi diri yang kita kenal…nur muhammad. ada ramai di luar sana cuba untuk mencari jatidiri yang akhirnya terasimilasi. ada yang cuba jadi “abang-abang”, ada yang jadi “kakak-kakak” dan tak kurang bergaya chomel si “adik-adik” hahaha.

apapun yang bermain dikepala otak korang sekarang ni hanyalah “cuba”. menetapkan kepuasan maksimum itu terlalu subjektif bagi setiap individu. nawaitu. berubah tak semestinya mengubah apa yang lazim berlaku, tetapi melakar sesuatu. sama juga dengan chenta…menyintai itu tak semestinya memiliki.

ramai yang kata chenta itu buta. kerana chenta...mereka masih kekal hidup dan bergembira. bagi aku hidup bukan sekadar chenta & kata. jika kau tanya sama ada aku hidup untuk chenta..? jawab aku “tuk memori”. hidup ini penuh memori...memori akan kekal selamanya. memori yang bakal bawa chenta dalam ati agar ada kenang-kenangan tuk dibawa sampai akhir hayat. ko hengat aku ni polis angkasa gaban yang boleh petik jari berubah menjadi apa yang kau rasa..? transformasi...tranform!?! hahaha.

anyone would like some love? salam merdeka.

:: satu malaysia : menjana transformasi ::

3 comments:

  1. makan masa untuk jadi satu malaysia :) but at leas we try. merdeka

    ReplyDelete
  2. hi guys,

    takut melayu tinggal melayu je sudahnya...menang sorak kampung tergadai. yup, cuba!!!

    ReplyDelete