Saturday, August 14, 2010

butterscotch

aku merajuk pada diri sendiri…pada yang entah-entah aku rajukkan. cuti panjang selasa lepas dah aku pendekkan pantas merentas dua jam perjalanan lebuhraya ke daerah selatan. tiap kali aku teringatkan kerut wajah bertanda penuh tanya itu buat aku sebak.

aku merajuk.

tak siapa pun sakiti aku…tapi aku yang sakit! seperjalanan tadi aku basah dalam tangisan dosa. minit-minit sendu. aku tak pasti apa layaknya aku disisimu yang sebenarnya aku sayang. rindu sehingga tidak sanggup melepaskan. terlalu sensitif si hormon tua ini hingga sukar benar untuk dikawal.

aku merajuk.

kalau aku tak sakiti ati ini tadi, pasti ramadhan empat ini masih aku disisi kamu. tuhan ampunkan aku...aku tau aku berdosa menyakiti ati dewa dan dewi sanubari ini.

“abis kenapa acapkali kau ulang tabii..?”

No comments:

Post a Comment