Wednesday, April 1, 2009

ELEVAT!ON

she’s big and she’s back!!!

sooooooo “huge”? if the name anggun cipta sasmi doesn’t ring a bell, then simply try anggun. yup, the indonesian diva of french citizenship is ready to share her fifth english album, elevation. excited gilerrrrrrr…


semuanya secara tak sengaja apabila menyelak news paper dlm kesibukan melayan guest di exhibition tempohari, anggun huh? antara artis yg menawan saya sepanjang di universiti kerana suaranya yg superb; global celebrity status with her album snow on the sahara and david bowie’s hit song life on mars, will be performing songs from her new album at hotel istana.
kesibukan memaksa saya membuat keputusan singkat and “plez booked dat tikckets ye…..help me kekacang”. saya tau ramai yg tak mampu menolak kehebatan vokalnya, hushky. apatah lagi, passes will be given out on a first-come-first-served basis and are limited (juz rm25 for single cd as a passes).

chantek + brilliant + funny = sophisticated

hanya bertemankan gitar dan juga piano (eddrie & roszario) mengiringi performance gadis jawa yg cukup sederhana, acoustic showcase…erk, mana cukup lima lagu? nyanyian imran ajmain dan nurul membuka tirai as warm greetin’.

album elevation mmg syok, dgn 13 lagu berserta empat lagu bonus. and so sure ada lagu yg sudah melekat dlm ati saya seperti “jadi milik mu (crazy)” dan “berganti hati (no song)”. bisa bikin gue lalok ...layan.

big’s Q: apa kaitannya anggun & afgan selain huruf “a” pada awal nama diaorg? sengalkan? saya pegi showcase anggun but kena interview utk siaran astro “era di tv” psl afgan…bebuatan sgt muka masa tu. hahaha susah btul nak larik dari paparazi ni :D

"tak lagi ku mencari yang aku rindu ada di sini
tak lagi aku sendiri wajahmu terlukis di hati
engkau matahariku kau sinar pagi sinar malamku
hati yang dulu biru kini tertawa karenamu..."

No comments:

Post a Comment