Wednesday, April 20, 2011

red is love

“love is always patient and kind. it is never jealous. loves is never boastful or conceited. it is never rude or selfish. it dose not take offense and is not resentful. love take no pleasure in others people's sins, but delights in the truth. it is always ready to excuse, to trust, to hope, and to endure whatever comes” [aspa]

aku lahir dengan dua vocabulary.

dah lama aku tak citer pasal klik pompuan miskin (kekawan yang aku suka dan sukakan aku, obses hahaha). korang dah lupa gaknyeeer. dah seminggu jus nenas tinggalkan m’sia tuk kerjakan umrah. alhamdulillah termakbul juga doa dia nak ke rumah tuhan. ek-ce-li dah balik pun m’sia (back-dated-post) *kau memang macam haraaaaam cham’s...super-lated.

benarlah apa yang orang kata...semakin banyak kekecewaan dalam hidup dan semakin rapat kita padanya. ada banyak cara untuk kita tebus harga diri dan rasa terus kecewa. dah-dah toksah lari lagi dua tahun kat new zealand...aku jeles...takde kawan nak gaduh hik’s.

kami berlima. bila aku toleh barli suam yang gigih menebus dosa rasa sedih dengan mencipta dua lines di atas kertas litmus (that mean, tahniah! anda berjaya..?) bukan menang sebijik keta tapi penangan bijik si dia menzahirkan rasa chenta, pegang-pegang-jadik-anak.com (baby under construction) woit, cooooooongrat la weeey tahun rabbit ko pun dah macam rab-bit! kompius, ni yang nak tubuhkan suruhanjaya siasatan diraja ni :)

then, aku sambung mengelamun perit jerih si pompuan “blur” merintih. lima tahun berdoa, lima tahun membelas ikhsan...tekun-gigih-berusaha (dah macam motto lencana sekolah gamaknya). siang malam bercucuk tanam akhirnya teknik “farmville” membuahkan hasil...pwooooorh, berjaya gak ko eh sirap limau memberanakkan diri. terasa nikmat tanaman organik, tentu harganya gak berbaloi.

la ni kami berempat under one roof walaupun jarang duduk semeja. cukup la hilai aku dengan barli suam berpadu suara, mau cabut makcik cleaner kalo dengar time senja. aku kesian gak kat teh ais sebabnya dia terpaksa berkerja sendirian...makan pun takde kawan. aku pikir lepas ni nak cari orang kaya yang tua dan esok mati...so, mana nak cari? google-lah.

barli suam kata “jantan ko kebas, betina pun ko kebas”

aku pun sedih gak beb...but kita kan artis. manalah tau tetiba masuk dalam ohbulan.com ke? beautifulnara ke?!? (tu yang nak kena cover) paling tidak harian metro kata jiran aku kahkahkah.

5 comments:

  1. aku pun sedih gak beb...but kita kan artis. manalah tau tetiba masuk dalam ohbulan.com ke? beautifulnara ke?!? (tu yang nak kena cover) paling tidak harian metro kata jiran aku kahkahkah.

    Artis Terkenal

    ReplyDelete
  2. takot nk wish tahniah kat barli suam....hekhekhek!....

    ReplyDelete
  3. pe sal takut??? GRRRRR!!! hehehe

    ReplyDelete