Thursday, November 18, 2010

SIRI DUA

semalam bila aku post “dikala rembulan bla, bla, bla” semua orang tanya kat aku…are you ok? sebenarnya aku ok je dan raya aku memang superb! takde sebab aku nak rasa tak ok melainkan ok-ok semata. aku bangun pagi dengan kekwat sambil cakap “mak, arini takmo solat raya eh hehehe” then aku masuk bilik air sambil jerit “mak, kita pinjam berus gigi mak eh?” aku masih belum gagal tuk beraya dengan family atau disumpah menjadi tanggang! hidung kembang masih bangga menyedut oksigen berselang seli karbon kereta. walaupun TEBEDU tu tak la jauh sangat macam timor leste, tapi aku bangga jadi orang kampung.

dalam hidup ni aku cuma menyesal beberapa perkara. pertama, tak jadi anak yang baik tuk emak abah aku yang cuba mendapatkan benih sperma & ovum terbaik…sebabnya aku sendiri tak cuba jadi baik (tu salah aku dan bukan korang, tu kan mak abah aku seeeeengal). kedua, aku menyesal tak jadi kekasih yang setia padahal aku dah cuba “sehabis baik” macam lirik lagu pengangkap muda darjah 4 tu. ketiga, aku menyesal pindah SINI semata-mata nak selamatkan hubungan aku yang dulu retak (berhenti kerja freelance editor) dengan buah hati yang dah pun tinggalkan aku, berkahwin, beranak pinak tak pikirkan aku lepas tu (terasa macam bohsia kena tinggal oleh mat rempit tepi jalan). hurm, cukup la tiga sebabnya nanti korang muntah darah kalo tahu yang ke empat! bagi aku, kalo aku tau kitab amal aku dan begini jadinya…aku lebih rela ditindas guna kuku jari mak abah aku masa mula-mula jadi zigot lagi!!!

::sub-siri::

ko mampu adakan siri post? macam siri cerita “bercakap dengan jin” tu? orang kata ayat aku bahasa tinggi. so sekarang ni berbanding 2008 aku dah downgred bahasa melayu aku ketahap “pasar lambak” dan kalo korang tak paham gak, aku rasa ada baik korang tukar kerakyatan-lah.

engkau ada 24/7 dalam hidup aku. tido sama, makan sama, mandi kat jamban sama-sama, malah ngumpat sesama, gelak sesama, semuanya sama. aku kira tarikh raya, ko kira tarikh period. aku lari kepit-kepit, ko lari rempit-rempit...hurm, tu pun aku kira tau dalam rekod paralimpik. takan la sebab aku sedawa bau sambal lada korang hina aku camni? aik?!? hari tu dia tanya...

pendekar mastor: nape cik karim tak pegi?
anak cik karim: malas la kak, MACAM BOSAN je!!!
jawapan aku: abis tu kalo ko rasa macam bosan, so ko tetiba je buat keputusan tanpa amik kira aku ni sebagai “kawan” ko yang ko panggil “abang”…abis tu aku nak tanya korang, MACAM BEST KE AKU NI SESORANG?!?

aku tau aku tak baik…sebab suka suki tunding jari telunjuk bertahi idung kat korang, padahal aku simpan tiga jari lagi hina bertahi palat kat aku (aku ada jari kanan lima, kiri lima sebabnya aku bukan OKU wokey)! tapi aku sedih korang simpan lagi 10 + 10 jari tak kira jari kaki lagi (bergabung) tuk tikam aku. biar aku defenisikan “abang”…ops, aku search online tapi aku jumpa abang-abang yang lain “abang sayang” gitu! uish, pelah tenet ni, korang cari la sendiri kamus dewan bahasa.

maksud aku, kalo korang ni dah aku anggap macam adik beradik aku dan abiskan masa dan buat segala benda bersama-sama dah kenapa bila tiba bab “NI” korang takmo discuss dengan aku?!? satu soalan aku “korang maksum? terima mukjizat pada saat akhir? tu yang buat keputusan tergesa-gesa???” atau “mak korang tak kasik kawan dengan abang kepit tu sebabnya dia sedawa bau sambal?!?”

sampai hati korang erk?

kalo korang jadi aku, dah puas aku tetapkan 7 syarat puteri gunung ledang menyembah murka titah permaisuri…

honey bee: beta titahkan tuan hamba pergi ke temasik.
patik: sembah ampun tuanku, jika tuanku hendak membawa patik…sila la dibawa bersama hang tuah, hang lekir, hang li po & dayang istana tuanku (itu syaratnya yang ke 7.5 patik merapak sembah)
honey bee: utuskan bendahara menyampaikan titah pada daerah indera-penguasa sebelum disebar khabar ke pengawal perancang & jelata balik bukit…pwoooooorh ko mampu?

benda senang mak aku cakap memang orang tak pandang. tak rugi sesen pun tu yang senang-senang duk sepak terajang! dah aku jaja muka, bila dapat laba...korang senang-senang lupa. abis tu aku ni nak cakap apa?!? korang akan cakap “PEGI MAMPUS LA...SAPE SURUH KO BERSYARAT!” tak timbul isu korang pergi atau tidak TAPI ini soal perasaan…soal hati! yelah, aku abang (tu pun bukan aku yang panggil) beralah je...dulu mak aku tak bagi susu badan asyik menetek dari tin susu lembu, tu yang otak aku macam otak tin susu lembu gak. bingai, selalu silap pilih “kawan”. aku belum pernah jumpa adik beradik lapah daging + babat adik beradik dia sendiri dengan harapan “arrrrrh, aku dah lepas…ko pikir sendiri”.

moral of the story, aku malas nak gaduh dengan “adik[BER]adik” sebabnya aku sentiasa simpan dalam ati ni…ko dah cukup tua!

“tak salah sekali sekala kita mengalah untuk menang, tak guna kalo kita menang tapi sebenarnya kita kalah!”




nota:

tanah kelikir mana la tuhan jadikan aku...keras ati betul!
p/s: bagi 3 reason kenapa aku tak cukup baik tuk engkau...sepanjang setahun...urm satu bulan ko bebuat “kawan” dengan aku??? aku nak sembah tuhan baiki hidup aku yang lagha...

8 comments:

  1. WOIH.... tema apa nih x paham... bahasa muo tinggi sangat niech!!! simple and precise pls ekekekeee

    ReplyDelete
  2. spe wat abg sam ni?? ni nk mrh ni..

    ReplyDelete
  3. mie, bahasa urdu dah lama tak gilap la...asyik sendu jerk! hehehe

    ReplyDelete
  4. tak sape buat...ni BE-BUATAN!!! *dush [reserve my comment]

    ReplyDelete
  5. hehehe nasib baik mohd mobi x der berus gg jka tidak telah ku bagi pinjam kasi kamu.....huhu

    ReplyDelete
  6. hahaha mohd bobby tu kasik babab jerk!

    ReplyDelete