Monday, December 19, 2011

i love you like a love song

here birdy-birdy,

hujung tahun datang bermusim lepas menghela sepoi-sepoi dingin bersilir ganti renyai musim dua belas…dan new year resolution mula berputar ligat di kepala. aku? aku..?!? tak kejauhan dan masih di sini. kehidupan ada pasang dan surutnya…sampai masa kita takan ke mana-mana; teranjak maupun terinjak.

sometimes, i vanish out of my own life.

aku yang kebodohan. percaya akan ada manusia berhati mulia yang sanggup menjaga jiwa dan raga. percaya akan kemuliaan tetap ditempatkan seadanya. kalau la aku masih bertahan sedikit masa...pasti tak begini sudah. berhenti menyeka air mata, aku tak pasti apa lagi arahnya...apa lagi yang tuhan ingin kirimkan buat aku.

redha atau pasrah?

dia pernah mengajar aku tentang sabar. apa itu kesusahan...apa itu rasa. setiap kejadian itu bersebab…tapi chenta tanpa sebab bukan?!?

chenta itu juga seni dan seni does not need to be innovative to be good. i was never any good at art agaknya sebab itu aku tak berjaya lagi! i’ve heard the birds grow quite and night’s muteness.

note: mula-mula dia TEACHME.ORIGAMI.COM and after that dia ajar aku po-li-gami. yup, aku bukan graduate poli-tek…tapi “poli-ga-mi” yang ngko banggakan >.<

3 comments:

  1. erkk dah nak new year, 2011 def not a good year for me, its been great but with lotsa hiccups, i wish not to remember the bad ones, now im wishing for a good start, 2012!

    cepat buat entry resolutions, haha! nak baca

    ReplyDelete
  2. dah baca ke resolution awal tahun 2011?!? kena guna se-pek-mata 3D tau!

    ReplyDelete
  3. belum la mana link?

    nak 2012 la oi, haha

    ReplyDelete