Wednesday, October 26, 2011

BE THE NEXT [...top model]

hello! i'm here again (and virgin). my mind is all muddled up. i just want to ask something. i know that you will be able to help me out. is BIRDS FLU the past tense of BIRDS FLY?
ni semua salah zaquan!!! ari tu aku merengek-rengek kat bebudak opis cos nak beli baju bola “JERSI MALAYSIA AWAY” takan nak beli stock uganda plak kan? ke timor leste...mangkok! dia orang kompius sejak bila plak aku terjebak dalam dunia sukan??? selalunya aku terjebak dalam kancah maksiat jerk hohoho aku dah kompem bebudak opis memang tak mau layan perangai aku yang bitchy-parsian-cat tu…walaaaaweeey! semua orang nak jadik “harimau malaya” patut la takde sape nak tengok rimau kat zoo lagi huhuhu.
kalo "rimau malaya" rupa tang ni, ari-ari nak AUM…AUUUUUUWM =) pe ke heeeeeell?

orang kata bola bleh menyatukan ati. aku plak kata "sukan" mungkin bleh menyatukan ati. arrrr, aku tak kisah kalo korang masih bertekak nak cari “sape jurulatih bola sepak paling berjaya” maaaaak letiiiiih deeeek! yang pasti aku bleh jadi juru-letih paling bergaya hahaha

waktu kat skool dulu…mata pelajaran sukan la yang paling aku tak gemo, tak minat sama sekali. asyik-asyik bola, asyik-asyik bola, then bola asyik-asyik. aku rasa permainan bolalah game paling bangang sekali bila ramai-ramai dok kejo sana sini tang sebijik bola. nak la sesekali aku main tenis ke…renang berirama ke..? bola telanjang ke??? nampak sangat cikgu-cikgu time tu tak berapa nak talented lagi kan? (ada la plak skool ko kolam renang kan? …kaaaan???) HAHAHA.

semua orang punya alasan tersendiri tuk suka tang bola, so kekaguman aku makin membuak-buak dah nape la semua orang jadi hebat…macho bila tengok bola? so dalam dok bertikam & bersorak pasal bola, aku nak tanya la… "kenapa masa perlawanan bola sepak selalu jerk 45 minit dan bukannya 30 minit ataupun 1 jam?" kan senang kalo genapkan? betoi tak? sampai ari ni para-ekstremis bola sepak pun tak mampu jawab soklan aku dowh.

aku fitnah la kan cos gara-gara pasal game ni ada 2 pasukan and dalam game ada 11 orang pemain. setiap pemain mempunyai “2 biji bola” dan bring it setiap masa semasa bermain didalam padang kahkahkah (statement berani mati…vungok’s!). so, jumlah kesemua bola untuk kedua-dua pasukan is 44 biji bola. hanya sebiji bola sepak yang digunakan dalam padang. that why, jumlah keseluruhan bola 45 bijik dan sama dengan 45 minit (nak kasik balance wok!)
HAHAHA aku rasa masuk akal gak kan? tak sia-sia mak aku kasik susu pot cap lembu tanpa kaler tiruan yang kaya DHA tuh tetiba menjadik bijak & genius camni huhuhu. kadang-kadang ada masa tambahan selama 2 minit tu kira macam “bola referee” ler dowh! lawaaaaaaak siot!!!
last but not least, mesti la tepek gambo aku. heharap mak aku tak baca post aku kali ni, kalo tak sure mak aku kasik “pingat emas”...gatai!

4 comments:

  1. hahaha..!!
    hari-hari mengaUuuuumm..
    ayu raudhah pun mengandung!...

    ReplyDelete
  2. zaquan ni yg mana?? adoii nampak sgt asyik dok ingat Shane Westlife jek.. hahahha

    ReplyDelete
  3. HAHAHA tu la fila...asyik nak ibesi jerk? local pun sedap mata memandang hik's

    ReplyDelete