Monday, November 30, 2009

CHE[e]SE

when we talk about cuti…my brain stop thinkin’ and apa yang best is lepaking at home makan minum sambil watching tv. pengertian raya pada saya menjadi simple as “gathering reunion with our closest family”…pullstop. so saya ada banyak masa untuk gelak tawa and main-main mata with my cousin, very naughty huh.



“seratus harijadi”

tulisan kali ni cuma nak buat preview about this drama yang cukup menyentuh my inner soul secara peribadi. tidak keterlaluan dan sangat santai (no more make up tebal like opera cina and dialog pun bebiasa je no more bible script). menyelami kisah sorang pompuan yang terperangkap dalam time frame selama seratus hari dan terpaksa mengulangi seratus harijadinya…plot by plot lebih menarik apabila that gal try to top-up memperbaiki hari yang sama sehingga hari ke seratus. the moral of story is bagaimana ia membentuk kekurangan diri sebagai subjek positif dan kelebihan yang jarang kita highlight. tu cuma sinopsis ringkas lakonan dina abu zahar dan zahiril adzim yang korang patut tengok; sebabnya cenimatography dia chantek, scriptwriter dia simple and lawak dia seeeemmpooi.



tak ramai yang prasan dan bijak mengeksploitasi kelemahan diri menjadi sesuatu yang fleksibel…elastik…dan menjadi lebih molek. kesempurnaan itu perlu pada saya tetapi obses menjadi terlalu perfect itu sound like kerosakan genetik je..? hidup lebih kaler-ful if ada pro and contra without any prejudis.



bermalas-malasan di depan tv dan sebalang kueh bangkit stok penagih tegar…diteman bunyi cengkerik, bunyi katak panggil hujan dan gigitan nyamuk merupakan terapi terbaik melarikan diri dari kesibukan paper works (i love my lovebites too hahaha). apa yang best tentang cuti kali ni...? saya dapat semuanya yang saya cari; saya harap anda juga jumpa cinta hati anda!!!

2 comments: