Wednesday, July 1, 2009

tarot card

arrrrrhhhhhh...bosan bangat!!!

hujung minggu trasa panjang, cuaca semakin panas menelanjangkan saya. salahkan saja indeks IPU yg mencanak naik gara-gara el-neno yg tidak berdosa (bukan ke korang penyumbangnya?). barangkali selsema “babi” juga menghambat-paksa saya terus bertafakur di rumah. sialan. setelah dagingnya kau lapah…dan sarafnya kau mamah; kini takut pada bayang-bayang sendiri? hingga hampir melumpuhkan deria rasa yg dikata hebat suatu masa dulu? baru la terhantuk dan menyedarkan. separuh nafas tidak selari dgn degup jantungnya.

masih bosan.

sempat saya bersembang kosong bersama bebrapa org rakan. walau apa pun kisahnya, tujuan mereka tetap sama...mencari damai dan bahagia.

scene one

bila hati dipanah cupid’s…otak terus beku, lidah menjadi kelu. jasad trasa tidak menentu. alo, ni pasal komitmen? ada org mmg kesanggupannya luar biasa. berhabis segala bagai demi cinta. masa elok perangai, eloklah katanya. bila smua dah bercelaru...baru otak beku mencair, lidah pun tak kelu lagi.

punya paras bagus dan dompet yg empuk pun masih merungut? kriteria penyakit millenium. tak salah mencari kesempurnaan kerana hidup ni saling melengkapi, tapi salahnya bila idup ni terlalu fanatik + obses = sempurna. engkau bukan maksum, dan kata-katanya juga bukan sabda.

he’s not a superman okay?

scene two

bukan mudah menolak rasa. rapat tak bererti mesra, chantek di luar blum tentu elok dalamnya. ini bukan buah atau ikan yg bleh ditimbang kilo, dirasa cuba di kaki lima.

sesape pun tidak mahu berkongsi rasa lebih-lebih lagi berbagi suami. berat mata memandang, terpikulkah bahu menanggung beban? kalo hendak dijinjing pun sudah trasa beratnya. nape tidak dilepas beban dipikul? semua org tahu yg manis itu gula, garam itu masin dan cuka itu masam. tapi kita tetap mahu mencuba. tak sape paksa utk buat pilihan. deria rasa ada lima dan ke enam adalah cinta. subjektif huh???

tapi dia bahagia (katanya)…ada saja perancangan harian utk bersama. senyum itu tanda gembira, senyum juga mampu sembunyikan rasa seksa. it seems to me that some people say things without meaning what they say. they just utter words out of convenience. there is a man replies “no problem” to any request made to him.

scene three

percintaan jarak jauh pasti menguji kesanggupan tahap dewa. apatah lagi melibatkan nilai kepercayaan dan kejujuran (of couse kewangan juga). apa itu relationship? apa itu setia? adakah kerana sebaris kata-kata cinta sudah mampu memisahkan dunia dan akhirat? wo-wo-wo saya terkeliru.

hidup ini bersahabat dan cinta itu prasaan yg patut dikongsi sama. sebab itu org tua-tua kata, perkahwinan itu bukan utk sehari dua dan juga bukan dgn dia semata-mata...tapi perkahwinan itu dgn keseluruhan keluarganya.

bila pasangan kita mula mengongkong dan menghalang sesuatu yg biasa dilakukan oleh kita, itu sudah tidak semulajadi (selagi ia tidak melampaui batas-batas norma). ada yg kata ianya bersifat realistik “sebab sayanglah dia buat mcm tu”. aduh, deria rasa korang rosak ke huh? therefore tried to introduce a more pragmatic, common sense, and clear thinking approach to all these things.

terima dia seadanya. dulu, kini dan selamanya (wah, political approched nampak?).

hipotesis:

ketiga-tiga ini lelaki yg punya identiti & kredibiliti, kawan saya. korang tak perlukan viagra utk merangsang dan terangsang. tak perlu magik utk jadi superb. adakala hidup perlu jadi parasit (itu tak bermakna saya bersetuju) and survive. the term i adopted to describe the things i had become interested in which did not fit into the general pattern of “normal life”. i found none of the existing terms felt right, or they were too loaded with associations i was uncomfortable with.

some people who have given you hope - consistently showing insight, intelligence, and a sense of humour. if they could remain sane, and say something worthwhile, why couldn’t i? salah ke kita menjadi diri yg kita kenal?

sesungguhnya aku tidak diutuskan sebagai pelaknat tetapi hanya diutuskan sebagai pembawa rahmat.

2 comments: