Wednesday, July 22, 2009

you.we.us

uuurrrrrhhhhh, masih mengantuk dan perlukan sogokan bantal empuk. pinggul terasa berat dan hebat sedangkan mata meleret-diheret-terseret segaris halus kelopak dibuka. anjing tetangga sibuk menyalak dan diapun sesama nak menyalak. hidup ni penuh dgn pengorbanan. yg lemah akan terkorban dan yg kuat juga terkorban sama. apa bezanya?

pekikan pagi tetangga minta dibantu, perlukan sokongan moral. masa baru kenal “berselisih” bahu menegur sapa...bila dah lama bercinta “ish, jangan tegur...usahkan sapa, silap-silap bahu berselisih lebam dibuatnya”. karenah org baru kawin selisih faham, biarkan saja (ngantuk lagi). polisi saya mudah, setiap ari adalah bulan madu dan kenapa nak rosakkan ari yg indah?

hidup perlukan peluang dan ruang. peluang tak selalu datang dalam hidup. ruang juga tak semestinya penuh (positif sesangat).

“kita takan tahu apa yg akan terjadi selagi kita tidak kehilangannya”

tuhan jadikan setiap kejadian itu berpasang-pasangan. ada siang dan ada malam, tangan kiri perlukan tangan kanan, sesuap sudu dan secucuk garfu serta pisau (eh...salah eh? motif???) mungkinkah tuhan juga lupa utk jadikan pasangan kita? perlu x-ray rusuk kiri sama ada jumlahnya masih ganjil atau genap kiraannya, wakakaka. mungkin juga sudah ditakdirkan untuk tidak bersama sesiapa...sendiri bukannya kosong. kerna “kosong” juga ada nilainya tersendiri. hidup ini bukan dalam buangan.

“kalo dah jodoh...kawin, kalo dah takde... kita kawan”

mata terus merenung siling...tiada lagi cicak berkejar-kejar, makin lama dan semakin kabur. tinggal-lah lampu kalimantang dgn cahayanya saling bergantungan. ke mana agaknya cahaya tu hilang pabila suis dipadamkan? korang pun tak teror nak jawabkan??? peluang tinggalkan ruang. masih adakah peluang kedua dlm ruang masa ini?

2 comments:

  1. if xde jodoh jd lawan..ngeh..negh..ngeh..

    ReplyDelete
  2. adakala kita juga bleh menang jika berkawan dgn "lawan" tanya mengorbankan sesape...mungkin?

    ReplyDelete