Friday, May 8, 2009

sem9ilan

mengira bintang bertaburan di dada langit barangkali boleh menenangkan prasaan yg mula berkecamuk. anak kambing sudah tidak bisa melompat pagar kayu dan melelapkan mata di malam ari. begitulah prasaan saya yg tak keruan memikirkan pelbagai persoalan tak berkemudi. mungkin saya terlalu bebal utk menafsir segala persoalan itu? ataukah saya terlalu kebal dan akan karam dalam prasaan bergelora ini.

lemas.

ternyata saya gagal mengemudi prasaan ati. mana mungkin saya nafikan kehadiran dia dlm idup saya. dialah “kawan” berbicara…sepak terajang, sehingga tertitis air mata menyimbah pipi. walaupun kehadirannya yg menjengah usia setahun dalam idup saya pd 09 mei ni semakin tidak bererti lagi. akhirnya dia pergi meninggalkan tanah perling jua. kerananya blog’s ini tercipta berbulan dulu sebagai tanda maaf seorg “kawan” kpd “kawan”.

saya telah lama sendiri…sendiri dlm erti kata “tiada sebuah ikatan”. tempoh dua tahun itu sepatutnya telah mendewasakan. jangkanya telah punya kekuatan sendiri utk berdiri...tapi ternyata saya masih dibuai prasaan smlm. sayu. halalkan makan dan minum saya sekerdip waktu itu.

walau kaseh awak sejauh dua marhalah atau sejengkal galah skalipun…ia dekat dlm ati saya. sebabnya kita masih berkongsi udara yg sama.

o


terima kasih penyu.
[alhamdulillah]

4 comments:

  1. take gud care of ur self cham...miss ya so soo mucx!!! :* ^ZouR^

    ReplyDelete
  2. thank's bitch...knock my door and open my heart, it's so hard to believe. wanna to cry.

    ReplyDelete
  3. berpisah di dunia
    bertemu di akhirat
    yang abadi

    ReplyDelete
  4. trasa halal plak...no comment*

    ReplyDelete