Saturday, November 12, 2011

WooHoo! go where?

“where’s my lunch, bitch?”mek as: uol’s kat mana? buat pe tu…?
aku: ni ha tengah menyembang dengan tv, maaaampu?
mek as: babe, kita kluo makan petang sikit yerk? panas-lah!
aku: eh, korang nak gi makan kat “padang mahsyar” ke? LOL

bila perot kenyang…ati pun senang. bukan tu ke yang orang dedulu kata. orang bleh brenti berchenta dan dichentai…tapi korang tak bleh brenti tuk makan! tu membuatkan aku hebat!!! terus bernafas dah macam aksi eksen kamen neh =) dok rumah melahu pun bosan gak so tak memikir panjang aku follow jerk naluri lelaki ni dah macam iklan digi tu…i follow you… sibuk “jalan-jalan carik makan” kat tengah-tengah hutan sampai la menemu ujung benua. kalo korang sukakan kesesatan…pasti korang suka tempat ni! huh, tak macam ajaran sesat ayah pin la plak kan? huhuhu. this is our travel journey.
sementara menunggu kuncu-kuncu aku datang berangkut (wah, dah macam bohsia ni siap berangkut bagai) so, sempat la gak aku klik cik google sambil poco-poco dan taraaaaa!!! hasilnya sangat ler mengagumkan. ramai sungguh nak buat preview pasal kedai makan ni. no wonder la stevie wonder tak makan tang sini but orang kolumpo semua sampai ler pelusok singapore sangat bijak “melantak” tang sini. katanya seafood kat sini lebih murah dan sedap. segala ceruk dia orang ni teroka dan hasilnya cukup memberangsankan. apalah sangat kalo bila ditukar segala nombor dalam calculator yang ratusan ringgit baru cuma puluhan sing-dollar jerk?

location:
restoran saujana {persisiran pantai} tanjung adang 81550 gelang patah, johor bahru the restaurant is called "saujana", and it's a muslim seafood restaurant, so it's halal. it is located at persisiran pantai tanjung adang, gelang patah, along kampong pendas highway (route J4) in the johor state, malaysia. pernah dengar perlabuhan tanjung pelepas? ni kira jiran tetangga nearest dia-lah. there's no public transport, so you'll need to drive there. so, takyah la ko pose-pose next top super model nak singsing betis bagai tepi jalan…menapak la gamaknyeeer…no public transport kecuali ko nak feeling-feeling bohsia…berangkut macam aku gak! kahkahkah restoran ni gak disenarai pendekkan di dalam johor tourism portal sebagai destinasi yang perlu korang leeeeewati. so, jangan ter-liwat!
apa yang menarik kawasan ini dilingkungi paya bakau yang rimbun dan masih dara macam aku gak! hahaha.
waktu aku sampai jam dah lebih kurang 7.15 petang...tak sempat aku nak nyanyi lagu air pasang dalam surut pukul lima hik's :'P remang-remang jingga terpesot matahari pun dah tak berapa nak meremang berahi aku pandang hahaha.
there are two seafood restaurants there, one chinese and one malay restaurant. saujana restaurant is the malay one; yang lagi satu nama dia yeo’s restaurants.
the food is OK, and the price is, surprisingly, very cheap compared to in singapore (wah, dua kali aku cakap cheap ni…lebih cheap kalo ada orang belanja hahaha). i think it's worth paying for the toll fee in lieu of the cheaper food, especially if there's a lot of you going. we've been there several times and definitely we will go back.
pose manja dalam kuali...mampu?!? makan ati rozita che wan tau!
dah puas gelak tawa...tepuk tampar...balik tu, hubby my fren yang hensem & baik ati guide aku balik ke pangkal jalan [mood insaf] sebabnya aku ni silau macam haraaaaam dowh! and hutan bakau ni macam tak berapa nak manja-manja jerk dengan aku dan takde yang kando ko bleh cuci mata selain bakau dan bakau jerk huhuhu. simpan jerk la hasrat ati korang kalo nak guna GPS mahal brand obesi tuh. kalo guna pun GPS : Guna Pasti Sesat wooo! so, apakah?
gambo ni aku tepek tuk meberikan keinsafan kat aku yang semakin gebu kembang semangkok dan elok buatan nyeeeer hehehe :D





nota: mek as & zam, thanks and epi anniversary!

4 comments:

  1. pose ikan dalam kuali tu ganas!
    order ikan pirana ke?hehehe...

    ReplyDelete
  2. hahaha lebih kurang aaaar...dugong tak muat kuali plak! LOL

    ReplyDelete
  3. hahaha....rs mcm nk celebrate ann lg skali jek. zam kate bgga dgn kmera cap hayam tu....tp hasilnye memberahikan sgttttttttt....aummmmm

    ReplyDelete
  4. hahaha kemera cap hayam tu mmg bleh buat gue klimaks dowh! HAHAHA

    ReplyDelete